- Edukacja równych szans w Gminie Dębno
- Wsparcie Psychologiczno-Pedagogiczne w Szkole Podstawowej Nr 1 w Smolnicy
- Zajęcia wspomagające
- Poprawa jakości kształcenia podstawowego w Szkole Podstawowej Nr 1 w Smolnicy
- Koło matematyczno-przyrodnicze w klasach I-III
- Koło przyrodnicze klas IV-VII Ciekawi świata
- Koło matematyczno przyrodnicze w klasach I-III
- Koło matematyczne w klasach IV-VII
- Koło języka angielskiego w klasach I-III
- Koło języka angielskiego w klasach IV-VII
- Warsztaty informacyjno-komunikacyjne
- Matematyka od kuchni - zajęcia prowadzone metodą eksperymentu
- Zajęcia piktogramy - nauczanie metodą eksperymentu
- Zajęcia specjalistyczne korekcyjno-kompensacyjne
- Kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych ucznia z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni
- Doradztwo zawodowe
- Koło przyrodnicze dla klas IV-VII
Kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych ucznia z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni
Prowadzący: mgr inż. Janusz Mytkowski
Ogólna charakterystyka programu
Główne zadanie programu to wzbogacenie i rozszerzenie wiedzy uczniów zdolnych, kształtowanie umiejętności samodzielnego myślenia, pokonywanie trudności w rozwiązywaniu postawionych problemów. Program ma również na celu rozbudzenie zainteresowań w dziedzinie technologii informacyjnej. Jest odpowiedzią na zainteresowanie uczniów edukacją informatyczną i potrzebę poznawania coraz to nowych środków i technik komputerowych.
Przebieg zajęć.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem, często zdarzało się, że przychodziły na nie osoby, nie zapisane na liście. Większość zajęć prowadzono na laptopach dołączonych do projektu z wykorzystaniem oprogramowania i z pomocą tablicy interaktywnej.
Uczniowie przynosili także własne przenośne komputery i smartfony w celu ich naprawy, oczyszczenia z komputerowych "śmieci", zabezpieczenia przed wirusami, a także skonfigurowania i przyspieszenia ich działania.
W roku szkolnym 2018/2019 zajęcia prowadzi mgr Monika Kubica
Cele:1. Rozwijanie kompetencji cyfrowych tj. przetwarzanie, komunikacja, tworzenie cyfrowej informacji oraz zachowanie bezpieczeństwa.2. Wzrost wiedzy i świadomości uczniów na temat możliwych zagrożeń i ryzyka związanego z korzystania z internetu i nowoczesnych narzędzi cyfrowych.Uczniowie podczas zajęć poznają tajniki kodowania i programowania, a więc uczą się podstawowych kompetencji XXI wieku. Poprzez zabawę ćwiczą umiejętności informatyczne, przyrodnicze, matematyczne i polonistyczne.